Followers

Thursday 1 September 2011

alhamdulilah,teringat saat ilham daripada Allah mula mencurah-curah kedalam benak fikiran,lalu tiada ruang lagi untuk diisi melainkan dicurahkan segalanya untuk mencuri tumpuan manusia tentang erti kehidupan yang telah lama hilang dan ditinggalkan...
antara ayat puitis yang kulontarkan dalam persembahan yang dilaksanakan teman-teman IPG dalam persembahan HELWANI


Saat ku bertanya mengapa aku hidup di dunia ini?
Tuhan menjawab ku dengan ribuan masalah bertubi-tubi menghujam di kehidupan ku
Dan aku semakin ingin bertanya kenapa hidup saya seperti ini.?
lalu Tuhan menjawab dengan kedewasaan berpikiran ku yang semakin bertambah
Setelah itu aku tetap masih bertanya mengapa aku hidup di dunia ini?
Tuhan pun langsung menjawabnya dengan semua keberuntungan ku.
Tapi aku masih belum puas bertanya mengapa aku hidup di dunia ini?.
Dan tak bosan-bosan Tuhan pun menjawabnya dengan cinta??
Lalu aku sejenak termenung…
Dan dengan lirih ku masih bertanya mengapa aku ada di dunia ini
Lalu Tuhan menjawabnya dengan adanya kamu dihatiku

Kenapa hidup itu indah?
Apakah ini yang dikatakan orang-orang bahwa hidup itu indah..
Hampir semua orang berkata begitu..
Tapi apakah menurut Ku juga Iya???
Apakah aku juga merasakan hal yang sama??
Seperti yang lainnya..
Bercanda.. Tertawa…. dan kadang tersenyum manis..
Sambil menatap langit dan merasakan suara angin yang berhembus..
Apakah aku juga merasakannya??
Apakah aku juga menyadarinya??
Atau hanya terasa biasa saja..
Atau Tak ada lansung sesuatu yang berhargam

.



Ah,aku bosan dengan hidup ini ,
hari2 kerja kerja yang sama,
Agaknya itulah sebab penciptaan aku
Pergi kuliah,balik, berbual,tido,merayau
Hahahahahah,hidup aku2x
Bosan dengan hidup ni
Asik2 bende yang same
Baik x payah hidup

Huhuhuhuhuuuuuuux

Ape?nak suruh aku buat baik?
Ah….,lupekanlah!!!!
Rileksla dulu,
Aku belum bersedia lagi……
Mude cume sekali
jom kite enjoy!

Hilangkan rasa curiga
Duka dan neStapa
Mari kita menyanyi lagu syananananaana
Esok kerja jadi  hari ini kite berjumpe dengan sidia yang tercinta


Kawan?ala kawan pun same
Xbleh harap,
Depan lain belakang lain…
Yang baik?sori aku x berminat
Emak?rilekla…
Dieorang sibuk,bukan ingat aku pun
Tau la aku telefon
Dalam sebulan sekali
Tau la aku balik nanti,
Ayah?
Asyik keje je
Bukan nak fikir aku….
Memangla….die keje untuk aku
Nak aku tengok aku senang
Entahla,x tau aku nak balas

Aku x percaya lagi
Dengan apa yang kau beri
Aku terdampar sini
Tersurut menunggu mati
Mengapa ada derita
Bile bahagia tercipta
Mengapa ada sang hitam
Bila putih menyenagkan……


Bosan2,,,,,,,ngadap laptop,facebook
Haih,…..(mengeluh)
Nak buat baik orang kate
Nak buat jahat orang kate
Baik aku jahat je la
Aku masih cantik,umur masih mude…
Ish,belum mase lagi,,,tunggu la dulu……….

*Cukup!!!!!2X
Sampai bile kau nak lari
Sampai bile kau nak tolak yang Allah itu tuhan kau
Dia hidupkan kau
Dia beri amanah pada kau
Pada diri kau

Sorila,hidayah Allah belum sampai lagi
Dah sampai mase aku berubahlah,
Dah tue nanti tau lah aku nak buat ibadat banyak2

Bukan Allah yang tidak beri kau hidayah
Tapi kau yang menolaknya


Ku terlalu banyak mengeluh…
Sangat terlalu banyak mengeluh…
Tuhan mungkin tak rela..
Jika Kau terlalu banyak mengeluh..
Yaa Tuhan sebenarnya kata indah apa yang sedang KAU bisikan pada hati saudari  ini??
Maafkan kami jika memang terlalu banyak mengeluh..
Padahal kami Tahu Takdirmu ini Sangat indah..
Mungkin jika kami katakan pada orang lain..
Orang lain tak akan pernah mempercayainya..
Karena ianya terlalu indah..


Astagfirullah,aku nak berubah
Aku nak cari Allah
Aku nak buat baik
Kawan tolong aku
Mak.ayah tolong aku

Adik,,,mintalah pada Allah
Carilah die
Die akan mengejarkan dan memeluk adi

Mungkin Yang aku tahu..
Ini adalah takdir Tuhan yang terjadi pada Ku..
Ini adalah ayat-ayat Tuhan yang Tak terihat..
Yang Langsung diberikan pada sebagian takdir Ku..
Dan mungkin yang harus aku lakukan adalah..
Membacanya…
Dari hari ke hari….
Membacanya dengan hati-hati..
Dan Menyadari bahwa Kehidupan di Dunia ini sudah ada yang mengatur..






No comments:

Post a Comment